Kantoorklachtenregeling LEIJEN advocatuur
Mei 2017
DEZE REGELING IS MET INGANG VAN 1 JANUARI 2024 NIET MEER VAN TOEPASSING
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
a. klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
b. klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
c. LEIJEN: LEIJEN advocatuur, een eenmanszaak, ingeschreven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 68315988, met als doel de praktijk van advocaat uit te oefenen in de meest ruime zin.
Artikel 2 toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op elke overeenkomst van opdracht tussen LEIJEN en de cliënt.
2. Jaap Leijen draagt zorg voor klachtbehandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 bekendheid kantoorklachtenregeling
1. Deze kantoorklachtenregeling is gepubliceerd op de website van LEIJEN. De cliënt wordt er daarnaast in de opdrachtbevestiging op gewezen dat LEIJEN een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. De kantoorklachtenregeling wordt bij de opdrachtbevestiging overhandigd dan wel toegezonden aan de cliënt.